בניית חדרים נקיים

כאשר מדובר בפרויקט של הקמת חדר נקי יש משתנים רבים עליהם יש לתת את הדעת בטרם תחילת הבנייה. למעשה, הקמת חדרים נקיים היא משימה מורכבת ביותר אשר דורשת מומחיות בתחום ויכולת להוביל את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. הואיל ומדובר במשימה אשר הצלחתה תלויה בראש ובראשונה בתכנון המפורט של הביצוע, יש לקחת בחשבון כי לניסיון ולמקצועיות של חברת ההקמה תפקיד מכריע בהצלחת הפרויקט.

חדר נקי – מה זה?

חדר נקי הוא למעשה חדר בו מתקיימת סביבת עבודה מבוקרת לטובת ייצור מוצרים הדרושים סטנדרט ניקיון מחמיר ובקרה קפדנית של משתנים רבים – לחץ אוויר, טמפרטורה, חלקיקי באוויר, לחות, זרימת האוויר, רעש, אור ועוד. המשמעות היא כי בעת הקמת חדר נקי יש לתת את הדעת, תוך הסתמכות על ידע מקצועי מעמיק, בכל הנוגע לשאלות הללו. בעת בניית חדרים נקיים יש לבצע תכנון קפדני ומפורט של כל ההיבטים הללו. תכנון זה יכול להתבצע רק בהתאם להבנת הצרכים והדרישות של מזמין העבודה.

הצרכים השונים

כל חדר נקי נדרש לסטנדרטים שונים. הסיבה לשוני זה נובעת מהשימוש הצפוי בחדר. כך לדוגמא, תעשיית התעופה והחלל דורשת סטנדרטים שונים מתעשיית החומרים המורכבים, וזו בתורה דורשת סטנדרט ניקיון שונה מזה של תעשיית המכשור הרפואי. כמובן, סטנדרט הניקיון התעשייתי עשוי להיות שונה מסטנדרט הניקיון של מוצר ספציפי, אשר עשוי להיות כפוף לדרישות מחמירות יותר או פחות. לפיכך, בעת הקמת חדרים נקיים יש לוודא מהם הסטנדרטים בהם יש לעמוד. ייתכנו מצבים בהם תידרש התאמה של סטנדרט מחדש ובהתאם לכך יידרש שיפוץ חדרים נקיים במטרה לבצע את ההתאמות הרלוונטיות.

סקירת האיומים

תכנון מקדים לפני הקמת חדר נקי דורשת התייחסות לשלושה פרמטרים עיקריים – תהליך העבודה, החומרים והציוד, והאנשים. בהתייחס לפרמטר הראשון, יש לבחון מהם התהליכים הצפויים להתבצע בחדר, מהן מערכות התשתית ומערכות התמך הרלוונטיות, וכיצד ניתן להביא לסדר פעולות נכון והגיוני תוך שמירה על הסטנדרטים הנכונים. שנית יש לבחון מהם החומרים והציוד הדרושים לתהליך העבודה וכיצד ניתן להגדיר תהליך עבודה ששומר על הסטנדרטים. שלישית, כבר בתהליך התכנון יש לתת את הדעת לדרכי העבודה של האנשים בחדר, וזאת לאור העובדה שהם גורם הזיהום המרכזי.

בניית החדרים

בין אם מדובר בפרויקט של בניית חדרים נקיים ובין אם מדובר בפרויקט של שיפוץ חדרים נקיים, עליכם לקחת בחשבון כי מדובר בפרויקט מורכב הדרוש מחשבה ותכנון רב. היכולת לצלוח פרויקט מעין זה בהצלחה היא פועל יוצא של מקצועיות וניסיון, אשר צריכים לבוא לידי ביטוי בפרויקט הספציפי ומתוך קשב לצרכי הלקוח. כמובן, המחירים של פרויקטים מעין אלה הם גבוהים באופן יחסי, וזאת לאור מורכבות הביצוע שלהם והתשומות הרבות הדרושות בשלב התכנון. לכן, יש לבחור בחברה שלה הניסיון והידע הרלוונטיים בתחום, אשר תוכל ללוות אתכם מתחילת התהליך ועד תומו ולסיימו בהצלחה.

נשמח לעמוד לשירותכם מלאו את הטופס

ההתמחויות שלנו

ניהול פרויקטים

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י מנהלי פרויקטים מנוסים שיובילו את ההנדסה והפרויקט בהצלחה ובמקצועיות הגבוהה ביותר

ניהול התכנון

ניהול התכנון מבוצע ע"י מומחים בעלי ניסיון להובלת פתרונות מותאמי לקוח לתפעול והצלחה עסקית

ולידציות

אימות תהליך התכנון והביצוע, מבוצע ע"י תהליכי אימות המספקים כיסוי מלא עבור חבילת ולידציה שלמה

ניהול הנדסה / שרותי הנדסה

הלקוחות שלנו זוכים במהנדסים מנוסים שינהלו ויתמכו בכל הצרכים הטכניים וההנדסיים של החברה

תיעוד ומסמכים

תיעוד כמפתח לשליטה בתהליך כתיבה והפקת מסמכים הנדסיים לתמיכה מלאה ומקיפה בפרויקט

ייעוץ מעבדה

יועץ מעבדה הינו חלק מצוות התכנון של הפרויקט. יועץ המעבדה אמון על כלל התהליך ההנדסי.

ניהול אחזקה

אמינות התהליך מושגת עם אחזקה נאותה אחזקה היא המפתח להצלחה ומפחיתה זמני השבתה