הקמת מעבדה רפואית

הקמה של מעבדה רפואית היא אירוע מורכב ומסובך. מעבדה רפואית עשויה לעסוק במגוון רחב של תחומים רפואיים, כאשר לכל אחד מהתחומים הייחודיות שלו והדרישות הספציפיות הנדרשות בעת הקמת מעבדה רפואית שתעסוק בו. בפסקאות הקרובות נציג את עיקרי הדברים באשר להקמת מעבדות רפואיות.

מה מטרת המעבדה?

השלב הראשון בעת הקמת מעבדה רפואית הוא בחינה של סוג המעבדה וטיבה. למעשה, כל סוג של מעבדה עשויה לכלול דרישות מעט שונות. ישנם שלל תחומים אפשריים – גנטיקה, כימיה, המטולוגיה, פרמקולוגיה ותחומים נוספים. ללא קביעה מדוקדקת של סוג הפרויקט ומטרת המעבדה, יהיה בלתי אפשרי להגדיר כיצד לבנות את המעבדה ועל מה יש לתת דגש בעת הקמתה. תכנון וניהול פרויקטים של הקמת מעבדות לא יהיה אפשרי ללא הגדרה זו. בישראל, מעבדות רפואיות נדרשות לעמוד בסטנדרטים מחמירים ולקבל היתר הפעלה מהמחלקה למעבדות במשרד הבריאות. בנוסף, עובדי המעבדה הרפואית צריכים להיות אנשים בעלי הכשרה מתאימה אשר קיבלו את האישורים הדרושים מהאגף לרישוי מקצועות הרפואה במשרד הבריאות.

איפה מקימים מעבדות?

מעבדות רפואיות קיימות במגוון של מוסדות הנותנים שירותים רפואיים ומוקמות בדרך כלל במתחמי ייצור. בין מוסדות אלה ניתן למנות את בתי החולים הממשלתיים, בתי חולים פרטיים, קופות החולים, וכן מעבדות פרטיות הפועלות עצמאית. כמובן שכל מעבדה עשויה לעבוד בהיקפים שונים ולתת שירותים לצרכנים שונים. כך לדוגמא מעבדות ציבוריות ייתנו שירותים כלליים לחולים ומטופלים בקופות החולים, בעוד מעבדות פרטיות יתנו שירותים לאנשים פרטיים ולחברות פרטיות.

הקמת מעבדה רפואית

הקמת מעבדה רפואית דרושה רכישה של הציוד המתאים. במסגרת תכנון וניהול פרויקטים מעין אלו, בין אם מדובר בפרויקט של הקמת מעבדות לחברות ממשלתיות, ובין אם מדובר בגופים פרטיים, יש לתת דגש רב על איכות המעבדה. המשמעות היא כי לרכוש ציוד איכותי דיו העומד בתקנים השונים, תוך מתן אפשרות לביצוע הבטחת איכות ברמה גבוהה. כמו כן, יש להבטיח כי המעבדה עצמה מאפשרת עבודה נוחה ויעילה, תוך מחשבה על תהליכי העבודה הצפויים להתבצע בה ומתן אפשרות ליצירת פרקטיקות עבודה נוחות ואיכותיות.

חברות ההקמה

אחד מהדברים החשובים ביותר הוא בחירה של חברות תכנון וניהול פרויקטים המסוגלות לנהל את תהליך ההקמה מתחילתו ועד סופו. היכולת לעמוד בכל הדרוש בנוגע להקמת מעבדה היא איננה מובנת מאליה, ולא כל חברת הקמה יכולה לעמוד בה. מדובר בתהליך ממושך, המערב עמידה בתקנים של גופים שונים, וזאת תוך שמירה על רצון הלקוח וצרכיו. ישנן מעט חברות תכנון וניהול פרויקטים המסוגלות לעמוד במשימה מעין זו. כאשר מדובר בפרויקט של הקמת מעבדות לחברות ממשלתיות הקושי אף גדל, וזאת מפני שבמרבית המקרים מדובר בדרישות נוקשות, המערבות מכרזים ממשלתיים נוקשים. לכן, העניין המרכזי בהקמת מעבדה רפואית למעשה נעוץ בהחלטה הראשונית, שהיא ההחלטה על החברה אשר תבצע את הפרויקט המבוקש.

נשמח לעמוד לשירותכם מלאו את הטופס

ההתמחויות שלנו

ניהול פרויקטים

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י מנהלי פרויקטים מנוסים שיובילו את ההנדסה והפרויקט בהצלחה ובמקצועיות הגבוהה ביותר

ניהול התכנון

ניהול התכנון מבוצע ע"י מומחים בעלי ניסיון להובלת פתרונות מותאמי לקוח לתפעול והצלחה עסקית

ולידציות

אימות תהליך התכנון והביצוע, מבוצע ע"י תהליכי אימות המספקים כיסוי מלא עבור חבילת ולידציה שלמה

ניהול הנדסה / שרותי הנדסה

הלקוחות שלנו זוכים במהנדסים מנוסים שינהלו ויתמכו בכל הצרכים הטכניים וההנדסיים של החברה

תיעוד ומסמכים

תיעוד כמפתח לשליטה בתהליך כתיבה והפקת מסמכים הנדסיים לתמיכה מלאה ומקיפה בפרויקט

ייעוץ מעבדה

יועץ מעבדה הינו חלק מצוות התכנון של הפרויקט. יועץ המעבדה אמון על כלל התהליך ההנדסי.

ניהול אחזקה

אמינות התהליך מושגת עם אחזקה נאותה אחזקה היא המפתח להצלחה ומפחיתה זמני השבתה