הקמת מעבדות למוסדות אקדמיים

פרויקט של הקמת מעבדה הוא אינו פרויקט פשוט והוא כרוך ביישום מעשי של ידע רב תוך עמידה בתקנים המתאימים ובהתחשב בדרישות הלקוח. היכולת של חברה להוביל פרויקט מעין זה היא פועל יוצא של הניסיון המקצועי שלה, המקצועיות שלה, והיכולת לעבוד בהתאם לתוכנית עבודה סדורה.

הקמת מעבדות למוסדות אקדמיים

בין שלל הגופים הזקוקים לשירותי הקמת מעבדות ניתן למנות מוסדות אקדמיים. מוסדות אקדמיים עשויים להחזיק מעבדות לטובת צרכים לימודיים. כך לדוגמא המוסדות בארץ המלמדים מעבדנות רפואית נדרשות להחזיק מעבדות רפואיות תקניות בהן ניתן יהיה לבצע את לימוד המקצוע. מעבר לכך, גם בתי הספר האקדמיים להנדסה מחזיקים מעבדות לטובת לימוד תלמידים. כמובן, אילו המעבדה המוקמת לא תעמוד בכלל הדרישות הנחוצות הרי שביצוע הכשרות לדור הצעיר במסגרתה לא יתאפשר.

שלב התכנון

השלב המרכזי ביותר בעת הקמת מעבדות, ובכלל זה בעת הקמת מעבדות למוסדות אקדמיים, הוא שלב התכנון. כאמור, מעבדות נדרשות לעמוד בתקנים שונים ובדרישות רגולטוריות שונות אשר יאפשרו את העבודה בה בהתאם למקובל בתחום. לכן, הצעד הראשון הוא בחינה של כל אותן דרישות רגולטוריות. בשלב הבא, יש לבחון את צרכי המוסד האקדמי. מובן כי דרכי ושיטות העבודה של מעבדה במוסד אקדמי אינן זהות לאלו במעבדה רגילה. התאמת מעבדות למוסדות אקדמיים היא משימה הדרושה ידע בפני עצמה. במרבית המקרים החברה המקימה צריכה לסייע למוסד האקדמי לדייק את צרכיו בעניין זה.

תכנון ורכישת ציוד רפואי

השלב הבא בפרויקט הוא תכנון ורכישת הציוד הרפואי. שלב זה נגזר מסוג המעבדה ומאופי הפעילות שיתבצע בה. עם זאת, ניתן לציין רשימה של ציוד בסיסי אותו מובן כי יידרש לרכוש כחלק מתהליך ההקמה – ציוד הגנה, מנדפים המתאימים לסוגי החומרים במעבדה, ציוד ניטור, התאמות לציוד משרדי במקום וכד’. כאשר מדובר במעבדה רפואית אקדמית, יהיה צורך לרכוש גם את הציוד הלימודי הדרוש לשם קיום ההנחייה הדידקטית במעבדה בצורה נוחה ויעילה. כמובן שבחירת הציוד למעבדה הוא עניין חשוב ביותר, אשר עשויה להיות לו השפעה על תוצאות הבדיקות הנעשות בה. מעבר לכך, לאור העובדה שמרבית המשתמשים בציוד יהיה מי שאינם בעלי ניסיון רב בתפעולו, ישנה חשיבות יתרה לבחירת ציוד אמין ואיכותי אשר יהיה עמיד לאורך זמן.

חברת ההקמה

הדילמה המרכזית בעת הקמת מעבדות למוסדות אקדמיים היא באיזו חברת הקמה יש לבחור. למעשה, לאור מורכבות הפרויקט ורגישותו, הצלחתו תלויה באופן כמעט מלא ביכולת הביצוע של חברת ההקמה. יכולת זו היא נגזרת של הניסיון של החברה בהקמת מעבדות מעין אלה, המקצועיות שלה בתחום, תוך יכולת להקשיב לדרישות הלקוח הספציפי ולבצע את ההתאמות השונות בהתאם לצרכיו. ללא הקשבה לצרכי הלקוח מובן כי לא ניתן יהיה להגיע לתוצאה האופטימלית. לכן, בעת בחירת חברת הקמה יש לבחור בחברה מקצועית, בעלת ניסיון, הקשובה לצרכי הלקוח.

נשמח לעמוד לשירותכם מלאו את הטופס

ההתמחויות שלנו

ניהול פרויקטים

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י מנהלי פרויקטים מנוסים שיובילו את ההנדסה והפרויקט בהצלחה ובמקצועיות הגבוהה ביותר

ניהול התכנון

ניהול התכנון מבוצע ע"י מומחים בעלי ניסיון להובלת פתרונות מותאמי לקוח לתפעול והצלחה עסקית

ולידציות

אימות תהליך התכנון והביצוע, מבוצע ע"י תהליכי אימות המספקים כיסוי מלא עבור חבילת ולידציה שלמה

ניהול הנדסה / שרותי הנדסה

הלקוחות שלנו זוכים במהנדסים מנוסים שינהלו ויתמכו בכל הצרכים הטכניים וההנדסיים של החברה

תיעוד ומסמכים

תיעוד כמפתח לשליטה בתהליך כתיבה והפקת מסמכים הנדסיים לתמיכה מלאה ומקיפה בפרויקט

ייעוץ מעבדה

יועץ מעבדה הינו חלק מצוות התכנון של הפרויקט. יועץ המעבדה אמון על כלל התהליך ההנדסי.

ניהול אחזקה

אמינות התהליך מושגת עם אחזקה נאותה אחזקה היא המפתח להצלחה ומפחיתה זמני השבתה