תכנון חדרים נקיים

תכנון חדרים נקיים היא אינה משימה פשוטה והיא כרוכה בתכנון הנדסי מעמיק, אשר מודע לכל המשתנים הרלוונטיים ופועל בהתאם לאילוצים. הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות חברה מנוסה ובעלת ניסיון בתחום, אשר יכולה לעמוד באתגר. בפסקאות הקרובות נציג את העניינים המרכזיים עליהם יש לתת דגש בעת תכנון של הקמת חדר נקי או הרחב. חדר נקי.

חדר נקי – מהו?

חדר נקי הוא למעשה חדר בו מתקיימת סביבת עבודה נקייה ומבוקרת, העומד בתנאי סף ובאמות מידה של פרמטרים מסוימים – טמפרטורה, לחות, תנועת אוויר, רעש, אור, רמת חלקיקים ועוד. למעשה, בעת בניית חדר נקי יש לתת דגש ולוודא כי ניתן יהיה לאמוד את כל הפרמטרים הללו. המשמעות היא כי יש להקדיש מחשבה רבה עבור תכנון חדרים נקיים.

על תהליך התכנון

במסגרת תהליך תכנון והקמת חדר נקי יש לתת את הדעת למספר שאלות מנחות: מהו השימוש המתוכנן לחדר, איזה סוג של עבודה מתוכננת להתבצע בחדר, האם יש דרישות רגולטוריות מחייבות בהן יש לעמוד, האם יש דרישות תאורה ספציפיות, מי צפוי לעבוד בתוך החדר ועוד. בהתאם למענה לשאלות הללו, ובהתאם לשאלות משנה נוספות, ניתן להבין מהו המפרט הדרוש לשם בניית חדר נקי אופטימלי. כל חדר נקי נדרש לסטנדרט הניקיון שלו, בהתאם לסוג העבודה הצפויה להתבצע בו. מעבר לכך, כל סוג עבודה דרוש התאמה גם של מערכות מיזוג האוויר וסינון החלקיקים. בעת קביעת המפרט, אשר מהווה שלב מקדים במסגרת תהליך תכנון חדרים נקיים, יש לבצע גם סקירה של האיומים על החדר הנקי – זיהומים אפשריים, עומס על החדר, פתחי כניסת הציוד, צפיפות צפויה וכד’.

תהליך הבנייה

השלב השני במסגרת תכנון והקמת חדר נקי הוא שלב הבנייה. במסגרת בנייה של חדר נקי יינתן דגש על מערכות מיזוג וסינון האוויר, תוך הקפדה על כיווני זרימת האוויר, ניקיון האוויר, ולחץ האוויר בחדר. המטרה היא להצליח להגיע לחדר בו ישנה זרימת אוויר חלקה, ללא מערבולות. כמובן, מטרה זו אינה מוגשמת בכלים נורמליים לטיפול באוויר, אלא באמצעות מערכות מיוחדות המותאמות לתקנים הרלוונטיים לתעשייה הרלוונטית ולסוג העבודה.

חברה לבניית חדרים נקיים

בין אם מדובר על תכנון והקמת חדר נקי חדש ובין אם מדובר על הרחבת חדר נקי, מדובר בתהליך מורכב, אשר דרוש ידע, ניסיון ותכנון. המשמעות היא כי ללא התקשרות עם חברה אמינה ובעלת ניסיון כמותנו, לא תוכלו לעמוד ביעד אשר הצבתם לעצמכם, והכסף אותו תשקיעו בבניית החדר ירד לטמיון. יש לקחת בחשבון כי בניית חדר נקי היא עניין יקר. המחירים ההתחלתיים לבנייה של חדר נקי מתחילים בכ-2500 דולר למ”ר, אך אלו עשויים להאמיר עד לכ-15,000-20,000 דולר למ”ר. לכן, ההחלטה הנבונה תהיה לפנות אל המקצוענים בתחום אשר יוכל ללוות אתכם בתהליך מתחילתו ועד סופו.

מידע נוסף על הקמת חדרים נקיים

נשמח לעמוד לשירותכם מלאו את הטופס

ההתמחויות שלנו

ניהול פרויקטים

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י מנהלי פרויקטים מנוסים שיובילו את ההנדסה והפרויקט בהצלחה ובמקצועיות הגבוהה ביותר

ניהול התכנון

ניהול התכנון מבוצע ע"י מומחים בעלי ניסיון להובלת פתרונות מותאמי לקוח לתפעול והצלחה עסקית

ולידציות

אימות תהליך התכנון והביצוע, מבוצע ע"י תהליכי אימות המספקים כיסוי מלא עבור חבילת ולידציה שלמה

ניהול הנדסה / שרותי הנדסה

הלקוחות שלנו זוכים במהנדסים מנוסים שינהלו ויתמכו בכל הצרכים הטכניים וההנדסיים של החברה

תיעוד ומסמכים

תיעוד כמפתח לשליטה בתהליך כתיבה והפקת מסמכים הנדסיים לתמיכה מלאה ומקיפה בפרויקט

ייעוץ מעבדה

יועץ מעבדה הינו חלק מצוות התכנון של הפרויקט. יועץ המעבדה אמון על כלל התהליך ההנדסי.

ניהול אחזקה

אמינות התהליך מושגת עם אחזקה נאותה אחזקה היא המפתח להצלחה ומפחיתה זמני השבתה