הקמת מתחמי ייצור

כאשר מדובר על הקמה של מתחם ייצור יש להבחין בין מתחמי ייצור חדשים ובין מתחמי ייצור אשר יש להסב אותם לייצור של מוצר אחר. כאשר מדובר על התאמת מתחמי ייצור לצורך חדש, הפעולות אותן יש לבצע הן שונות מאשר בעת הקמת מתחמי ייצור חדשים. נפקות ההבחנה באה לידי ביטוי כבר בשלב התכנון, ולה כמובן גם השלכות מעשיות בשלבי הביצוע.

תכנון חללי ייצור

התפוקה של מתחם ייצור היא פועל יוצא של שני רכיבים עיקריים – כוח האדם ומתחם הייצור עצמו. למעשה, מתחם ייצור שאיננו יעיל הוא מתחם ייצור שתפוקתו נמוכה שיחס למצופה, ומכאן כי ההכנסות והרווחים שהוא מפיק למחזיק בו הם נמוכים מאלו אשר ניתן היה להשיג אילו מדובר היה במתחם ייצור הפועל באופן אופטימלי. לכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד לביצוע תכנון חללי ייצור באופן אופטימלי, אשר יאפשר למקסם את התפוקות ממתחם הייצור.

הקמת מתחמי ייצור

כאשר מדובר על הקמת מתחמי ייצור חדשים, ישנם שלבים אשר אינם קיימים בעת שיפוץ מתחמי ייצור או התאמת מתחמי ייצור קיימים. כך לדוגמא, יש תחילה לאתר מקום בו ניתן יהיה להקים את מתחם הייצור, תוך התחשבות בסביבת העבודה ובהיבטים הנגזרים ממיקום המתחם. מעבר לכך, בעת בחירת המיקום יש להתחשב בסוג התעשייה ומאפייני העבודה במתחם. כך לדוגמא, אילו מדובר במתחם הפועל בתחום החומרים המסוכנים מובן כי נעדיף שלא למקם אותו במרכזה של עיר וכדומה. מעבר לכך, יש לגייס צוות עובדים המתאים להקמת המתחם ושבידיהם הניסיון לקדם פרויקט מעין זה. כמו כן, יש לוודא כי התשתיות באזור המתחם מתאימות לתעשייה מסוג כזה, וכי תהליכי העבודה הצפויים להתקיים במתחם הייצור מותאמים לסביבה זו. כך לדוגמא, אילו מתחם הייצור זקוק לגישה של כלי רכב כבדים במהלך שעות רבות של היום יש לוודא נגישות לכלי רכב מעין אלו. לחילופין, ייתכן שהעדיפות בקביעת המתחם תהיה בבחירת מיקום המתאים לכוח האדם אותו אנו מבקשים שיעבוד במתחם הייצור.

התאמת מתחמי ייצור

כאשר מדובר על שיפוץ מתחמי ייצור ישנים והתאמתם לצרכים חדשים ומשתנים, השלבים הקודמים, במקרים רבים, אינם רלוונטיים. בעת ביצוע פרויקט מעין זה יש להשקיע בשלב התכנון ולוודא כי תהליכי הייצור החדשים מקבלים מענה מתאים במתחם הייצור החדש. בנוסף, יש לנסות ולתכנן תהלי התאמה קצר ככל הניתן, מה שיוביל לפגיעה קצרה כמה שיותר בתפוקת המתחם.

חברות ההקמה

בישראל ישנן חברות רבות המתעסקות בהקמת מתחמי ייצור. עם זאת, לא כל החברות הן בעלות המומחיות להקמת מתחמי ייצור המתאימים לכל סוגי התעשיות. כך לדוגמא ייתכנו מצבים בהן תעשיות מסוימות יידרשו ידע ומומחיות ספציפית בתחום הייצור שעל הפרק. במצב כזה, נכון יהיה להתקשר עם חברת הקמה המצויה בכלל הדרישות הרגולטוריות בתחום, המבינה את תהליכי הייצור הרלוונטיים, ושיכולה לסייע באופן מעמיק בשלב התכנון של הפרויקט.

 

מידע נוסף אודות בניית חדרים נקיים 

 

נשמח לעמוד לשירותכם מלאו את הטופס

ההתמחויות שלנו

ניהול פרויקטים

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י מנהלי פרויקטים מנוסים שיובילו את ההנדסה והפרויקט בהצלחה ובמקצועיות הגבוהה ביותר

ניהול התכנון

ניהול התכנון מבוצע ע"י מומחים בעלי ניסיון להובלת פתרונות מותאמי לקוח לתפעול והצלחה עסקית

ולידציות

אימות תהליך התכנון והביצוע, מבוצע ע"י תהליכי אימות המספקים כיסוי מלא עבור חבילת ולידציה שלמה

ניהול הנדסה / שרותי הנדסה

הלקוחות שלנו זוכים במהנדסים מנוסים שינהלו ויתמכו בכל הצרכים הטכניים וההנדסיים של החברה

תיעוד ומסמכים

תיעוד כמפתח לשליטה בתהליך כתיבה והפקת מסמכים הנדסיים לתמיכה מלאה ומקיפה בפרויקט

ייעוץ מעבדה

יועץ מעבדה הינו חלק מצוות התכנון של הפרויקט. יועץ המעבדה אמון על כלל התהליך ההנדסי.

ניהול אחזקה

אמינות התהליך מושגת עם אחזקה נאותה אחזקה היא המפתח להצלחה ומפחיתה זמני השבתה