הקמת מעבדות עבור קאנביס

תחום הקנאביס בישראל עובר מהפכה בשנים האחרונות. אם בעבר הלא רחוק היה מדובר בתחום הנתון רובו ככולו לשליטתם של גורמים עבריינים ולשימוש פנאי. כיום, השימוש במוצרי קנאביס נמצא בשימוש נרחב בתעשיות רפואיות שונות. כמו כל מוצר המצוי בשימוש התעשיות הרפואיות, הקנאביס נמצא כיום תחת הסדרה של משרד הבריאות אשר מחייב לבצע בו בדיקות מעבדה.

בדיקת מוצרי קנאביס

בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה דרמטית במספר המשתמשים בקנאביס רפואי בהיתר שימוש ממשרד הבריאות. אחת מהמשמעויות הנלוות לעלייה זו היא עלייה בצורך במעבדות לבדיקת קנאביס רפואי. למעשה, בדיקה של קנאביס רפואי במעבדה היא בדיקה מקצועית הנועדה למטופלי הקנאביס לבדוק האם המוצרים אותם הם מקבלים אינם מכילים שיירי חומרי הדברה, עובש, פטריות, וכן האם תכולת הקנאבינואידים הולמת את הצהרות היצרן. כיום, הבדיקות הללו יכולות להתבצע על ידי כל צרכן פרטי, אשר יכול ליצור קשר עם מעבדה פרטית ולבקש את שירותיה.

הקמת מעבדות עבור קנאביס

לאור הביקוש ההולך וגובר, ניתן לראות ביקוש הולך וגובר גם עבור הקמת מעבדות עבור קנאביס. הקמת מעבדות מעין אלה כמוה כמו כל הקמת מעבדה בתחומי הרפואה, הביולוגיה והכימיה. הקמת המעבדה מורכבת משלב התכנון ושלב ההקמה. שלב התכנון הוא שלב בעל משמעות גדולה במיוחד. בשלב זה יש לתכנן את תהליכי העבודה במעבדה, את התוצרים הדרושים, את נהלי העבודה, את החומרים שייבדקו במעבדה, וכן את הציוד שיש לרכוש למעבדה. כמובן, עניין זה צריך להתבצע על ידי התאמת מעבדות קנאביס רפואי לתהליכי העבודה הנדרשים בתחום.

סטנדרט הייצור

מוצרי הקנאביס המסופקים לצרכנים על ידי החברות השונות צריכות לעמוד בתקנים אותם קבע משרד הבריאות. על מנת לעמוד בתקנים הללו נדרשות היצרניות לקיים מערך אבטחת איכות אשר עיקריו קבועים בנהלים שהוציא משרד הבריאות בעניין. למעשה, במטרה לבצע בדיקות מהימנות, יש לבצע התאמת מעבדות קאנביס רפואי אל התקנים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. על מנת לעשות זאת, על מתכנן המעבדה להיות מצוי בדרישות משרד הבריאות בתחום ובדרכים לקיום מערכי בדיקה בהתאם לדרישות אלה.

הרגולציה בתחום

כמו כל מעבדה העוסקת בבחינת חומרים המיועדים לתעשיית הרפואה, גם מעבדות לבדיקת מוצרי קנאביס מצויות תחת רגולציה של משרד הבריאות. על המעבדה לעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות של משרד הבריאות. במסגרת זו יש לוודא כי תכנון ורכישת קנאביס רפואי מתבצע בהתאם לדרישות המשרד. למעשה, ללא תכנון ורכישת קנאביס רפואי בהתאם לדרישות המשרד ולתקנים הרלוונטיים בתחום אין אפשרות לבצע בדיקות מהימנות במעבדה. היכולת לעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות בתחום היא פועל יוצא של מקצועיות, ידע וניסיון בתחום. מי שמבקש להקים מעבדה לקאנביס רפואי נכון שיבחר להסתייע בשירותים של המומחים בתחום, אשר יוכלו לספק מענה החל משלב התכנון, תוך עמידה בדרישות הרגולטוריות הקפדניות וכלה בהקמת המעבדה בפועל.

להמשך קריאה על הקמת מעבדות רפואיות 

נשמח לעמוד לשירותכם מלאו את הטופס

ההתמחויות שלנו

ניהול פרויקטים

ניהול הפרויקט מבוצע ע"י מנהלי פרויקטים מנוסים שיובילו את ההנדסה והפרויקט בהצלחה ובמקצועיות הגבוהה ביותר

ניהול התכנון

ניהול התכנון מבוצע ע"י מומחים בעלי ניסיון להובלת פתרונות מותאמי לקוח לתפעול והצלחה עסקית

ולידציות

אימות תהליך התכנון והביצוע, מבוצע ע"י תהליכי אימות המספקים כיסוי מלא עבור חבילת ולידציה שלמה

ניהול הנדסה / שרותי הנדסה

הלקוחות שלנו זוכים במהנדסים מנוסים שינהלו ויתמכו בכל הצרכים הטכניים וההנדסיים של החברה

תיעוד ומסמכים

תיעוד כמפתח לשליטה בתהליך כתיבה והפקת מסמכים הנדסיים לתמיכה מלאה ומקיפה בפרויקט

ייעוץ מעבדה

יועץ מעבדה הינו חלק מצוות התכנון של הפרויקט. יועץ המעבדה אמון על כלל התהליך ההנדסי.

ניהול אחזקה

אמינות התהליך מושגת עם אחזקה נאותה אחזקה היא המפתח להצלחה ומפחיתה זמני השבתה